Friday 6 January 2012

Azmin : Hasan Ali Celupar Dan Patut DiKenakan Tindakan


PETALING JAYA, 6 JAN : Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat Azmin Ali mahu Pas mengambil tindakan terhadap Exco Kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali kerana kritikan “celupar” beliau  bersabit perhimpunan pembangkang Isnin ini.
 
"Saya serahkan kepada Pas untuk ambil tindakan yang sewajarnya  terhadap Hasan Ali kerana telah melanggar prinsip dan semangat Pakatan Rakyat dan sebagai anggota Exco kerajaan Negeri beliau tidak sewajarnya membuat kenyataan-kenyataan yang terbuka dan tidak berasas sama sekali," kata Azmin.
 
"Saya menuntut supaya pimpinan tertinggi Pas mengambil tindakan yang serius terhadap Dr Hasan Ali yang bagi saya sudah melampau dan tidak lagi bertanggungjawab terhadap Pakatan Rakyat dan kerajaan negeri Selangor,” tambah beliau.
 
Azmin berkata Murshidul Am Pas Datuk Nik Aziz sendiri member ketetapan untuk hadir pada tunjuk perasaan itu jika kesihatannya membenarkan, justeru “saya nak tanya siapa Dr Hasan Ali?"
 
"Saya berharap beliau jangan terlalu celupar kerana ada agenda yang tertentu," tambah Azmin mempertingkatkan serangannya terhadap Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu merangkap ADUN Gombak Setia.
 
Hasan semalam berkata beliau menolak perhimpunan itu kerana ia untuk memperjuangkan isu peribadi Anwar yang menurutnya sudah diberi ruang di mahkamah untuk membela diri.
 
PKR dengan sokongan PAS dan DAP menganjurkan perhimpunan itu sempena keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bersabit tuduhan liwat Anwar. Ketua Pembangkang itu menghadapi kemungkinan dipenjara 20 tahun jika disabit kesalahan.
 
Azmin menegaskan keputusan mahkamah itu jauh daripada isu peribadi tetapi juga membabitkan isu-isu nasional.
 
"Ini bukan soal peribadi Datuk Anwar, saya dah tegaskan tujuan himpunan ini selain menunjukkan solidariti trehadap kepimpinan Anwar, perhimpunan aman ini juga sebagai tentangan rakyat terhadap kata politik Barisan Nasional,” kata Azmin.
 
“Apakah Hasan Ali menyokong segala kata politik Barisan Nasional selama ini? Apakah beliau benar-benar seorang pemimpin yang bermoral hinggakan orang lain buruk semua?" tambah beliau.


LINK : http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wkc5Jh

1 comment:

  1. Assalamualaikum...minta tuan empunya blog dapat menyenaraikan link blog saya ke dalam blog tuan...semoga dapat kita perjuangkan satu matlamat yang sama...Terima kasih...
    mkedah.blogspot.com

    ReplyDelete