Friday 6 January 2012

Najib : Kerajaan Selangor Sekat Projek Perumahan Untuk Peneroka Felda


HULU BERNAM, 6 JAN : Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendedahkan projek perumahan yang dijanjikan kepada penduduk di Hulu Selangor tidak dapat dilaksanakan sehingga ini kerana kerajaan negeri enggan memberikan kelulusan tapak tanah.

Berdialog dengan peneroka Felda Gedangsa di Kuala Kubu Baru, Najib berkata kerajaan negeri Selangor yang diterajui Pakatan Rakyat enggan meluluskan projek-projek perumahan yang dirancang oleh kerajaan persekutuan.

"Kita mahu bina rumah-rumah untuk generasi kedua peneroka Felda tetapi ini ditolak oleh kerajaan negeri ... semata-mata atas sebab-sebab politik.

"Saya tidak mampu berbuat apa-apa kerana pembangunan tanah adalah di bawah kuasa kerajaan negeri," kata Najib.

Najib hari ini melawat Hulu Selangor hari ini untuk memeriksa kemajuan projek-projek yang diluluskan pada pilihan raya kecil itu selepas calon BN P Kamalanathan mengalahkan calon PKR, Zaid Ibrahim dengan majoriti 1725 undi pada April 2010.

Katanya, beliau kecewa kerana beberapa projek yang dijanjikan tidak dapat ditunaikan kerana pendirian konfrontasi yang diambil oleh kerajaan negeri.

"Jika anda mahukan perubahan, maka lakukannya apabila tiba masanya," katanya sambil mengingatkan rakyat supaya mengundi dengan bijak pada pilihan raya akan datang.

Najib juga menyumbangkan RM200,000 bagi pembinaan taman permainan kanak-kanak di empat penempatan Felda Gedangsa, Sungai Tengi, Suharto dan Sungai Tengi Selatan.

Beliau juga meluluskan RM300,000 lagi untuk menaik taraf kedai-kedai perniagaan di Gedangsa dan Soeharto.


LINK : http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wkc5Fn

No comments:

Post a Comment