Friday 6 January 2012

Raja Petra Dedah Rasuah Dan Kronisme Di Selangor


KUALA LUMPUR, 6 JAN : Pengarang portal Malaysia Today Raja Petra Kamaruddin hari ini mendedahkan rasuah dan kronisme menular dalam kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat dengan memberi bukti-bukti yang membabitkan Timbalan Presiden Parti Azmin Ali, Naib Presiden N.Surendran dan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Sivarasa Rasiah dan Lateefah Koya.

Raja Petra berkata beliau membuat pendedahan itu bagi menyahut cabaran kerajaan negeri pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim supaya memberi  butiran penyelewengan yang dimaksudkan apabila beliau membidas rekod parti itu di Selangor minggu lalu.

Raja Petra menuduh seorang saudara Azmin cuba mendapatkan sogokan daripada seorang pemaju bagi memperolehi kelulusan kerajaan negeri untuk sebuah projek.

Beliau berkata saudara itu memberitahu pemaju berkenaan bahawa Azmin boleh mendapatkan kelulusan itu dengan syarat imbuhan diberikan.

Bagaimanapun Raja Petra berkata pemaju itu akhirnya mengambil keputusan tidak mahu membayar dan bertekad untuk menarik balik sokongan terhadap Pakatan Rakyat pada pilihanraya umum akan datang.

Dalam kes Sivarasa dan Surendran, Raja Petra mendakwa firma guaman dua pemimpin PKR diberikan sebilangan besar kontrak-kontrak guaman oleh Majlis BandarayaPetaling Jaya.

Menurut beliau, perkara itu dalam pengetahuan umum  ahi majlis MBPJ lain dari parti komponen Pakatan Rakyat yang bagaimanapun berdiam diri, kerana khuathir sebarang pendedahan akan menjejaskan peluang gagasan itu  pada pilihanraya umum akan datang.

Selain mendapat kontrak lumayan MBPJ, Sivarasa juga ahli lembaga pengarah Kumpulan Perangsang dan meraih puluhan ribu ringgit setiap bulan, tambah beliau.

Raja Petra berkata hasil daripada imbuhan dan kontrak-kontrak lumayan, syarikat guaman Sivarasa kini beroperasi di sebuah kawasan elit di Petaling Jaya manakala Surendran memiliki sebuah kereta mewah dengan pemandu.     

Raja Petra minggu lalu mencetuskan kemarahan penyokong PKR apabila berkata Anwar tidak lalyak menjadi Perdana Menteri.

Beliau juga menyerang rekod parti itu di Selangor d bawah pimpinan Tan Sri Abdul Khalid.


LINK : http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wkc5Fm

No comments:

Post a Comment